درمان دندان درد فوری: تقریبا تمامی افراد در طول زندگی خود دندان درد را تجربه کرده اند. در برخی مواقع ممکن است امکان مراجعه به دندانپزشک برای درمان قطعی وجود نداشته باشد. در این زمان استفاده از مواد و روش‌های خانگی می‌تواند نقش موثری در برطرف کردن چند ساعته دندان درد و یا کاهش درد آن داشته باشد.

توجه داشته باشید مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار برای برطرف کردن دندان درد، مراجعه به متخصص جراح دندان پزشک است. در ادامه درمان دندان درد فوری با 10 روش خانگی 100% کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از مخلوط آب و نمک

آب نمک یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش التهاب دندان و برطرف کردن عفونت‌های آن است. به این منظور بهتر است یک لیوان آب ولرم را با یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط کرده و حدود یک دقیقه در دهان خود بچرخانید تا درد دندان تسکین یابد.

همچنین بخوانید: متخصص درمان ریشه دندان در تهران

درمان دندان درد فوری با 10 روش خانگی

استفاده از سیر له شده

یک عدد سیر را خوب شسته و آن را رنده یا له کنید و سپس روی دندانی که درد می‌کند، قرار دهید. سیر ضد باکتری بوده و به دلیل داشتن ماده آلیسین، می‌تواند دندان درد شما را تسکین دهد.

استفاده از گیاه میخک

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش درد دندان، استفاده از گیاه میخک است. این گیاه باعث بی‌حسی شده و می‌تواند درد و التهاب را در کمترین زمان کاهش دهد.

استفاده از دهانشویه حاوی هیدروژن پروکسید

دهانشویه‌های حاوی هیدروژن پروکسید می‌توانند نقش مهمی در رفع عفونت دندان و لثه یا کاهش آن داشته باشند. به این منظور مقداری از این محلول را در دهان خود بچرخانید و سپس آن را خارج کنید؛ توجه داشته باشید که از بلعیدن آن خودداری کنید.

استفاده از گیاه آویشن

جویدن گیاه آویشن یا استفاده از روغن آویشن به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد قارچی، می‌تواند نقش موثری در کاهش دندان درد داشته باشد. استفاده از چند قطره روغن آویشن یا استفاده از گیاه تمیز و شسته شده آویشن می‌تواند یکی از راه‌های سریع و ارزان برای رفع دندان درد باشد.

استفاده از کمپرس و کیسه آب یخ

استفاده از کمپرس آب سرد سبب بی‌حس شدن جای درد شده و می‌تواند به رفع تورم و التهاب دندان کمک کند. به این منظور می‌توانید قطعه یخ را درون دستمال نخی گذاشته و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی قسمتی که درد می‌کند، قرار دهید.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد درد دارد، برای کاهش دندان درد بهتر است دو قطره از این روغن را روی لثه ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا درد تسکین پیدا کند.

استفاده از نخ دندان

گاهی اوقات گیر کردن مواد غذایی بین دو دندان سبب ایجاد فشار روی دندان‌ها شده و باعث به وجود آمدن دندان درد می‌شود. در این مواقع بهتر است اقدام به تمیز کردن دندان با استفاده از مسواک و نخ دندان کنید. این کار نیز می‌تواند نقش موثری در کاهش دندان درد شما داشته باشد.

مصرف مسکن در صورت احساس درد شدید

مصرف مداوم انواع مسکن می‌تواند عوارض جدی برای بدن داشته باشد، ولی در صورتی که به دندانپزشک دسترسی نداشته و درد نیز غیر قابل تحمل است می‌توانید از مسکن استفاده کنید. به این منظور هر ۶ ساعت یک بار یک عدد قرص مسکن را استفاده نمایید.

استفاده از پیاز

قرقره کردن آب پیاز یا قرار دادن تکه پیاز پخته شده روی دندان نیز می‌تواند درد را التیام داده و عفونت و قارچ موجود در روی دندان را از بین ببرد. بهتر است از پیاز تند و تمیز برای رفع التهاب و درد آزاردهنده دندان خود  استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر با راهکارهای فوق درمان نشدید، به متخصص عصب کشی دندان در تهران مراجعه کنید.

استفاده از پیاز برای درمان درد
درمان دندان درد فوری

در نظر داشته باشید تمامی روش‌های بالا موقتی بوده و در اسرع وقت شما باید به مرکز تخصصی عصب کشی دندان مراجعه کنید.

به این منظور ما کلینیک دندان پزشکی دکتر میترا وثوقی که متخصص عصب کشی دندان است را به شما معرفی می‌کنیم، در این کلینیک تمامی خدمات مانند جراحی، درمان ریشه دندان و ایمپلنت انجام می‌شود.

در صورتی که به دندان درد مبتلا شده‌اید، بهتر است هرچه سریعتر به این مرکز جهت رفع درد و پیشگیری از مشکلات بعدی مراجعه کنید. تمامی خدمات دندانپزشکی در مجموعه ما، با کیفیت و دقت بالا انجام شده و شما می‌توانید برای برطرف کردن مشکلات جدی دندان و جلوگیری از عفونت لثه، به ما اعتماد کنید.  .