علائم عفونت ایمپلنت دندان

علائم عفونت ایمپلنت دندان: هنگامی که میکروب‌ها و باکتری‌ها به قسمت زیر یا اطراف ایمپلنت نفوذ کنند، عفونت ایمپلنت اتفاق می‌افتد. این عفونت می‌تواند علائم متعددی داشته باشد که در صورت تشخیص به موقع می‌توان جلوی آن را گرفته و از آسیب‌های غیر قابل جبران پیشگیری کرد.

در نظر داشته باشید عفونت ایمپلنت می‌تواند مشکلات جدی برای دندان، ریشه دندان‌های کناری و لثه به وجود بیاورد؛ همچنین می‌تواند سبب پس زده شدن ایمپلنت شده و علاوه بر ایجاد خطرات فراوان، هزینه‌های زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

در ادامه مهمترین علائم عفونت ایمپلنت را به شما معرفی می‌کنیم.

ورم شدید لثه

اولین علائم عفونت ایمپلنت دندان را می‌توانیم ورم شدید لثه در نظر بگیریم. در این مواقع ممکن است تجمع باکتری‌ها سبب تحریک لثه و ورم آن شوند. در صورتی که مشاهده کردید لثه شما بدون دلیل ورم کرده است و درد شدیدی دارد بهتر است به منظور بررسی دقیق‌تر، به دندانپزشک مراجعه کنید. البته در برخی موارد ممکن است ورم شدید لثه‌ ناشی از عفونت ایمپلنت، دردی به همراه نداشته باشد.

پیشنهاد ویژه: متخصص درمان ریشه دندان در صادقیه

علائم عفونت ایمپلنت دندان1

خروج چرک لثه

در صورتی که میزان عفونت ایمپلنت شدید باشد ممکن است اطراف لثه دچار چرک شود. خروج چرک در اطراف ایمپلنت دندان نیز ممکن است نشان از ایجاد و نفوذ باکتری‌ها به لایه‌های پایین ایمپلنت باشند.

توجه داشته باشید که درگیر شدن ایمپلنت دندان با عفونت و ایجاد آبسه و کیسه‌های چرکی برآمده، می‌تواند مشکلات جدی برای سلامت دهان و دندان شما ایجاد کند. پس در صورتی که این مشکل برای شما اتفاق افتاد، بهتر است به جای استفاده از آنتی بیوتیک و داروهای مسکن، برای تشخیص علت و درمان اصولی آن، به کلینیک تخصصی دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید.

لق شدن ایمپلنت

گاهی میزان عفونت ایمپلنت به حدی شدید است که سبب تحلیل استخوان فک یا لثه می‌شود. علاوه بر این، حجم بالای چرک و میکروب سبب فشار آوردن به دیواره‌های اطراف پایه ایمپلنت شده و در نتیجه می‌توانند باعث لق شدن آن گردد.

این مشکل می‌تواند خطرات فراوانی برای فرد به همراه بیاورد و سبب صدمه به لثه او شود. نفوذ میکروب و باکتری‌ها به قسمت اطراف ایمپلنت ممکن است در زمان جراحی اتفاق بیفتد یا به دلیل عدم اهمیت فرد به رعایت بهداشت ایجاد شود.

به هر حال لق شدن ایمپلنت به دلیل نفوذ باکتری‌ها یک مشکل بسیار جدی است که در صورت بروز باید هرچه سریعتر به یک متخصص ایمپلنت در تهران مراجعه کرد.

مشکل در جویدن غذا و صحبت کردن

گاهی مواقع در مراحل اولیه ایجاد عفونت ایمپلنت، ممکن است فرد با مشکلاتی مانند درد در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن مواجه شود. این مشکل نشان از تجمع باکتری‌ها در اطراف ایمپلنت و درون حفره لثه دارند که باید هرچه سریع‌تر برای درمان و رفع آنها اقدام کرد.

در صورتی که به طور ناگهانی متوجه درد در قسمت کاشت ایمپلنت هنگام غذا خوردن شدید، ممکن است این مشکل به دلیل عفونت کردن ایمپلنت باشد. پس آن را جدی گرفته و برای بررسی دقیق‌تر و عکسبرداری به دندانپزشک با تجربه مراجعه کنید.

بوی بد دهان

ایجاد عفونت و چرک زیاد در لثه سبب انتشار بوی بد دهان می‌ شود. به همین دلیل در صورتی که تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مسواک و نخ دندان نیز استفاده می‌کنید و هنوز دهان شما بوی بدی می‌دهد، ممکن است نشان از عفونت ایمپلنت باشد.

در این مواقع نیز باید علت را به طور صحیح و اصولی بررسی کرده تا از ایجاد مشکلات و آسیب‌های بعدی جلوگیری شود. طبق نظر بسیاری از دندانپزشکان، ایجاد بوی بد در دهان می‌تواند نشان از شروع فعالیت باکتری‌ها در اطراف ایمپلنت دندان باشد.

در صورت ابتلا به علائم ذکر شده، چه کاری باید انجام داد؟

اگر متوجه ابتلا به یک یا چند مورد از نکات فوق شدید، باید هرچه سریعتر به یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهت انجام بررسی‌های دقیق‌تر مراجعه کنید. ما کلینیک دندانپزشکی دکتر میترا وثوقی را به شما معرفی می‌کنیم.

در این کلینیک انواع خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان و بررسی مشکلات پس از کاشت ایمپلنت، بررسی شده و در صورتی که مشکل دندان شما جدی باشد، هرچه سریع ‌تر اقدام به درمان آن با استفاده از تجهیزات و وسایل پیشرفته و استاندارد می ‌کنند. سلامت دهان و دندان خود را جدی بگیرید.