ریشه دندان زمینه بسیاری از عفونت های دندانی بوده که گریبان گیر بسیاری از افراد جامعه است. برای بررسی بهترین متخصص درمان ریشه دندان و معرفی مرکز تخصصی درمان ریشه دندان با ما همراه باشید.

ساختار اصلی دندان

دندان از دو بخش اصلی تاج و ریشه تشکیل که تاج در قسمت بالایی دندان بوده که قابل مشاهده است ولی ریشه دندان متصل به استخوان فک است. مینای دندان در قسمت تاج اما عصب دندان در بافت نرم مرکز دندان که دارای رگ های خونی و اعصاب است، وجود دارد. در صورت عفونت ریشه دندان دچار درد شدیدی می شودید که باید اقدام به درمان نمایید. برای بررسی بهترین متخصص درمان ریشه دندان، متخصص جراح دندانپزشکی و متخصص عصب کشی در تهران با ما همراه باشید.

بهترین متخصص درمان ریشه دندان

دلایل عفونت دندان

عفونت دندان یا به اصطلاح خرابی یا سیاه شدن قسمت تاج دندان، دلایل مختلفی داشته که منجر به عفونت ریشه یا عصب دندان می شود. در نتیجه عصب داخل دندان با توجه به حفره باکتری ایجاد شده اما اگر عفونت زیاد شود نیاز به کشیدن دندان خواهید داشت. عفونت های کمتر دندان، با مصرف دارو و یا عصب کشی قابل درمان خواهد بود.

علائم عصب کشی دندان

پس از ورود عفونت به ریشه دندان، معمولا با درد های شدید همراه می ‌شود اما گاهی اوقات هیچ نشانه ای نداشته و تورم یا حساسیت در لثه و دندان مشاهده نمی شود. حساسیت به مواد غذای گرم و سرد نیز از دلایل عفونت ریشه دندان است.

اقدامات لازم برای عصب کشی دندان

بیمار در صورت افزایش درد دندان به دندان پزشک متخصص مراجعه می کند. معمولاً متخصص پس از بررسی و معاینه ظاهری دندان، درخواست اشعه ایکس دارد تا بتواند تصویر واضحی از کانال های ریشه دندان داشته باشد. با ارزیابی آن می توانند اقدام به ترمیم یا عصب کشی نمایند.

درمان ریشه دندان به صورت بی حسی موضعی بوده و از آمپول های بی حسی استفاده می ‌شود. اما اگر دندان از قبل عصب کشی شده باشد و نیاز به ترمیم یا عصب کشی مجدد باشد. آمپول بی حسی لازم نخواهد بود.

مجموعه دندانپزشکی وثوقی یکی از بهترین متخصص درمان ریشه دندان و متخصص درمان ریشه در غرب تهران بوده که می ‌توانید برای درمان قطعی درد دندان، عصب کشی، ترمیم و غیره به این مجموعه مراجعه نمایید.

بهترین متخصص درمان ریشه دندان

مراحل عصب کشی دندان

پس از مشاهده عکس دندان و تشخیص نیاز به عصب کشی، باید مراحل عصب کشی دندان به ترتیب انجام شود. در ابتدا آمپول ضد درد موضعی به لثه دندان وارد می‌ شود که محل عصب کشی را بی حس موضعی نماید. سپس با استفاده از ابزار های دندانپزشکی مانند دریل و مته مخصوص با توجه به طول و قطر مته، محل عفونت را سوراخ کرده و به داخل دندان دسترسی پیدا می کند.

دندانپزشک می تواند از محلول ضد میکروب برای محفظه داخل دندان و کشتن باکتری های باقیمانده استفاده نماید. در مرحله بعدی دندان با مواد لاستیکی و خشک پر شده و به صورت پانسمان بسته می ‌شود. پس از چندین هفته دندان پانسمان شده با تاج جدیددر صورت عدم نیاز به درمان دوباره نصب می شود. برای محافظت بیشتر از دندان، می ‌توانید از روکش استفاده نمایید.

اگر قصد عصب کشی و یا درمان ریشه دندان خود را دارید، می توانید برای اطلاع از بهترین متخصص درمان ریشه دندان، بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در تهران و اطلاع از مرکز تخصصی درمان ریشه دندان به سایت دندانپزشکی وثوقی مراجعه نمایید.

مراقبت های لازم پس از عصب کشی

یکی از موارد مهم پس از عصب کشی، مراقبت از دندان ها و لثه ها بوده به حساسیت بیشتری نیاز خواهد داشت. ممکن است شما نیز برای بررسی موارد بیشتر و عدم عفونت دوباره به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. همچنین با عکس اشعه ایکس می توانید علل عفونت های دیگر دندان های خود را مشاهده نمایید.

سعی کنید روزانه دو بار دندان های خود را مسواک بزنید و از نخ دندان جهت مراقبت از دندان ها استفاده نمایید.

بهترین مرکز تخصصی درمان ریشه دندان

مرکز تخصصی درمان ریشه درندان وثوقی با کادری مجرب و با محیطی استریل و بهداشتی و نوین یکی از بهترین مراکز درمان دندانپزشکی ایران در خدمت شما عزیزان است. شما می توانید در قسمت درباره ما با خانم دکتر متیرا وثوقی و رزومه ایشان بیشتر آشنا شوید. و در قسمت گالری بخشی از نمونه کار های ایشان را مشاهده نمایید. و برای نوبت دهی می توانید به بخش رزرو مراجعه و با دو کلیک وقت مناسب برای خود را رزرو کنید.

بحث امروز ما در مورد معرفی بهترین متخصص درمان ریشه دندان بود. امیدوارم مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر نیازی به خدمات دندانپزشکی دارید، می توانید برای ارائه خدمات بیشتر به مرکز تخصصی درمان ریشه دندان به نام مرکز دندانپزشکی وثوقی مراجعه نمایید.