یکی از بزرگ ترین بیماری های دندان، درمان ریشه بوده که با عفونت های مختلفی همراه می شود. جهت درمان و بررسی متخصص درمان ریشه دندان در تهران با ما همراه باشید.

زمانی که بیمار دچار عفونت دندانی می شود، چاره کار درمان ریشه دندان است که طبق نظر پزشک متخصص باید عفونت از دندان خارج شود. تا عفونت به دندان های دیگر و سایر استخوان های فک و صورت وارد نشود. در صورت عدم درمان و افزایش عفونت های دندانی، دندان مورد نظر باید خارج شود.

علل ایجاد بیماری دندان

عفونت دندان دلایل مختلفی دارد اما در صورت عدم رسیدگی ب دندان، عفونت سبب آسیب رسانی به ریشه دندان می شود. در این صورت با درد بسیار شدیدی همراه می شوید، ترک خوردگی، شکستگی، پوسیدگی و آسیب دیدگی های ظاهری دندان، نشانه پوسیدگی ریشه دندان است. اگر حساسیت به انواع مایعات سرد و گرم دارید، نشانه تورم یا عفونت های دندانی است.

فرآیند درمان ریشه دندان

متخصص درمان ریشه دندان در تهران

اولین قدم در درمان ریشه دندان، مراجعه به مطب دندانپزشکی و ویزیت ظاهری دندان است. دندان پزشک با توجه به وضعیت دندان شما، درخواست عکس دندان دارد تا بتواند فرآیند درمان را به بهترین شکل ممکن ادامه دهد. پس از مشاهده عکس، می تواند تصمیمی برای ترمیم یا عصب کشی دندان داشته باشد. در نظر داشته باشید برخی دندان ها پس از عصب کشی نیز دچار پوسیدگی یا عفونت می شود که باید اقدام به عصب کشی مجدد نمایید. تمامی مراحل طبق تشخیص و نظر پرشک انجام می شود.

جهت اطلاع از متخصص درمان ریشه دندان در تهران و مرکز تخصصی ریشه دندان می توانید به مجموعه مرکز دندانپزشکی وثوقی مراجعه نمایید. برای بررسی دلایل عصب کشی مجدد و تفاوت درمان ریشه و عصب کشی با ما همراه باشید.

دلایل عصب کشی مجدد برای درمان ریشه دندان

در برخی موارد، پزشک متخصص ریشه عفونت زده را به صورت کامل تخلیه و خشک نمی‌کند که این عامل باعث می ‌شود که در آینده دندان دوباره نیاز به عصب کشی داشته باشد. عصب کشی دوباره بسیار سخت ‌تر از عصب کشی اولیه بوده و طول درمان بیشتری خواهد داشت. اگر دچار پوسیدگی در دندان عصب کشی شده اید و عفونت جدیدی به وجود آمد، نیاز به عصب کشی دوباره یا مجدد خواهید داشت اما در نظر داشته باشید برخی دندان ها ریشه بسیار پیچیده ای داشته و ممکن است پزشک امکان عصب کشی و تخلیه کامل را نداشته باشد.

متخصص درمان ریشه دندان کیست

برای درمان ریشه دندان نیاز به دندانپزشک متخصص دارید و هر پزشکی قادر به درمان ریشه نخواهد بود. اگر به دندانپزشک معمولی مراجعه کرده باشید، شما را به متخصص ارجاع می‌ دهد تا فرآیند درمان دندان پوسیده یا عصب کشی شده به بهترین شکل ممکن انجام شود. در ادامه برای ترمیم عاج دندان به دندان پزشک دیگری مراجعه می نمایید.

جهت اطلاع از متخصص درمان ریشه دندان در تهران و مرکز تخصصی ریشه دندان، می توانید به مجموعه مرکز دندانپزشکی وثوقی مراجعه نمایید.

تقاوت درمان ریشه و عصب کشی چیست

عصب کشی دندان یکی از مراحل درمان ریشه دندان محسوب می شود اما درمان ریشه دندان بحث تخصصی بوده و اگر پوسیدگی و عفونت به بافت‌ های دیگر دندان نفوذ کرده باشد، باید طبق نظر پزشک متخصص عصب کشی انجام شود. پزشک متخصص دندان را بررسی کرده و شما می توانید طبق نظر او دندان خود را عصب کشی مجدد یا دندان پوسیده خود را خارج نمایید.

دلایل بوی بد دهان چیست

بوی بد دهان دلایل مختلفی داشته و یکی از دلایل مهم آن عفونت کانال ریشه است که معمولاً با برآمدگی هایی در اطراف دندان مشاهده می‌ شود. ممکن است روزانه چندین بار از نخ دندان و مسواک استفاده نمایید ولی عفونتی را در دندان خود احساس کنید که این عفونت ممکن است از دندان شما باشد و باعث افزایش بوی بد دهان شما شود. برای تشخیص آن باید به متخصص درمان ریشه دندان در تهران مراجعه نمایید.

بحث امروز ما در مورد درمان ریشه دندان بود و سعی کردیم به علل ایجاد بیماری دندان، فرآیند درمان، تفاوت درمان ریشه و عصب کشی اشاره کردیم. جهت بررسی موارد بیشتر از جمله بهترین متخصص درمان ریشه دندان، بهترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی و بررسی متخصص عصب کشی دندان در تهران به مجموعه دندانپزشکی دکتر وثوقی مراجعه نمایید.