گاهی اوقات جهت انجام عصب کسی نیاز به جراحی خواهید داشت. اگر نیاز به متخصص جراح و عصب کشی دندان دارید، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

یکی از روش های درمان دندان، جراحی بوده اما همواره با ترس یا نگرانی مریض ها همراه است. با توجه به نوع تشخیص دندانپزشک، می توانید اقدام به جراحی دندان مورد نظر برای موارد مختلف نمایید. از دلایل جراحی می توانیم به انواع عصب کشی یا درآوردن دندان اشاره نماییم. تمامی جراحی ها با درد و عوارض جانبی همراه نبوده و در ادامه به روش‌ های جراحی دندان با کمترین درد و نگرانی می پردازیم.

دلایل جراحی های دندان

متخصص جراح و عصب کشی دندان

جراحی دندان معمولا برای بررسی عفونت شدید دندان و پوسیدگی انجام می شود اما در برخی اوقات نیاز به درمان ارتودنسی بوده و برای آسیب یا جراحت دندان نیاز به جراحی خواهید داشت. برخی بیماری های لثه دندان، کشیدن دندان های شیری کودکان یا دندان های نهفته نیاز به جراحی دندان خواهید داشت. برای بررسی بیشتر متخصص جراح و عصب کشی دندان همچنین بررسی متخصص درمان ریشه دندان در تهران در ادامه با ما همراه باشید.

انواع جراحی دندان

اگر یکی از بیماری ها یا عفونت های دندانی که در ادامه اشاره می ‌کنیم را داشته باشید، نیاز به جراحی دندان دارید.

ایمپلنت دندان یکی از موارد مهم در جراحی دندان محسوب می شود. کشیدن دندان عقل، جراحی لثه، جراحی پیوند استخوان، بازسازی دندان، جراحی کانال ریشه و جراحی دندان نهفته و نیمه نهفته نیز از انواع جراحی های دندان محسوب می شود.

روش انجام جراح و عصب کشی دندان

جراحی و عصب کشی دندان نیاز به بی حسی بیشتری داشته و باید بیمار ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل از جراحی تزریق بی حسی موضعی شود. این تزریق در ناحیه استخوان فک بافت لثه و غیره انجام می شود. پس از بی حسی کامل، پزشک بیمار را بررسی کرده اگر بی حسی کامل انجام شود، اقدام به جراحی می نماید. در غیر این صورت از تزریق بیشتر دوز بی حسی جهت بی حس شدن کامل استفاده می کند.

جهت دسترسی به دندان پنهان یا استخوان اطراف آن باید برشی در لثه ایجاد کرده و امکان دسترسی به آن را داشته باشید. سپس لثه بخیه و در ادامه پروسه و مراحل بهبودی آن انجام می شود. با پانسمان دندان از ورود باکتری، میکروب و غیره به دندان جلوگیری شده و خونریزی کنترل شده ای خواهید داشت.

برای بررسی موارد بیشتر در مورد متخصص جراح و عصب کشی دندان همچنین بررسی متخصص ریشه دندان، متخصص عصب کشی دندان در تهران با سایت دندانپزشکی دکتر وثوقی همراه باشید.

متخصص جراح دندانپزشک

جراحی دندان نیاز به متخصص داشته و باید زیر نظر افراد متخصص و با تجربه انجام شود. پس مهارت دندانپزشک اهمیت بسیاری در جراحی دندان دارد. از طرفی خارج کردن دندان نهفته یا پوسیده نیز هزینه جداگانه ‌ای دارد. با توجه به تخصص پزشک مورد نظر و نوع تشخیص و انجام دندانپزشکی، هزینه در نظر گرفته می شود. بعد از جراحی، عوارض هایی همچون درد، خونریزی، تورم، بی حسی لب، ایجاد حفره خشک و عوامل شایع دیگری به وجود می آید.مطمئنا مهار متخصص جراح دندانپزشکی بر روی حمل جراحی تاثیر مستقیم دارد. و هر چه متخصص جراح دندانپزشکی قهارتر باشد عمل با کیفیت بالا و عوارض کمتر انجام می شود. دندانپزشکی وثوقی با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته آماده ارائه هر گونه خدمات جراحی دندانپزشکی به شما عزیزان است.

برای بررسی روش های مراقبت از دندان پس از جراحی، با مقالات سایت دندانپزشکی دکتر وثوقی همراه باشید.

مصرف دارو پس از جراحی

پس انجام جراحی تخصصی دندان، دارو های ضد درد، مسکن، آنتی بیوتیک و غیره برای شما تجویز می ‌شود که می ‌تواند برای کاهش درد و خونریزی و تورم استفاده نمایید. ممکن است پس از جراحی دندان خود، با تورم و کبودی همراه باشید. در این صورت نهایت پس از گذشت سه روز کاهش می یابد. مایعات مخصوصا آب مناسب بوده و حدالامکان از نوشیدنی های گازدار یا غیر طبیعی استفاده نکنید. در شبانه روز اول از میل غذا های سفت و چرب پرهیز کرده و از مسواک یا دهان شویه به جهت افزایش خونریزی استفاده نکنید.

فعالیت های بدنی ممکن است باعث افزایش خونریزی محل جراحی شود. اگر روند بهبودی شما افزایش یافت، به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید. اگر قصد اطلاع از بهترین متخصص جراح و عصب کشی دندان و بهترین مرکز تخصصی درمان ریشه دندان در شهر تهران را دارید، به سایت دندانپزشکی دکتر وثوقی مراجعه نمایید.