ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود

فهرست مطالب

زمانی که دندان شما به مشکل بر می‌ خورد و پوسیدگی خیلی زیاد می‌ شود، پزشک معمولاً راهکارهایی مانند ایمپلنت را پیشنهاد می‌ کند اما سوال اینجاست که ایمپلنت دندان چگونه انجام می‌ شود و متخصص درمان ریشه دندان چگونه این پروسه را برایتان انجام می‌ دهد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

ما در این مقاله به طور کامل برایتان پروسه ایمپلنت را توضیح می‌ دهیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

پیشنهاد: متخصص جراح و عصب کشی دندان

چگونگی انجام ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود

چگونگی انجام ایمپلنت دندان

قبل از اینکه بخواهیم راجع به هر موضوع دیگری صحبت کنیم، بهتر است که به سراغ موضوع اصلی رفته و برایتان توضیح دهیم که متخصص ایمپلنت در تهران چه پروسه‌ای را برای شما انجام می‌دهد تا بتوانید یک ایمپلنت عالی داشته باشید.

اول از همه اینکه ایمپلنت، جراحی است که باید آن را با بی‌ حسی موضعی برای شما انجام دهند. یعنی هیچ دردی داخل دهان احساس نمی‌ کنید و حین عمل جراحی کاملاً بیدار و هوشیار هستید. بعد از آن برای شما آرام بخش هم استفاده می‌ کنند. با انجام این کار اضطراب و استرستان نیز به یکباره از بین می رود و خیلی راحت می توانید پروسه درمان را تا انتها تجربه کنید.

از طرفی اگر به کلینیک تخصصی دندانپزشکی در تهران مراجعه کنید، آنها خیلی راحت این پروسه را برای شما انجام می‌ دهند. بعد از اینکه لثه به طور کامل بی‌حس می‌ شود و درد احساس نمی‌ کنید، یک برش در لثه‌تان ایجاد می‌ گردد. این برش در نهایت تبدیل به یک سوراخ کوچک در استخوان فک می‌ شود که قرار است ایمپلنت در آنجا قرار بگیرد.

گاهی اوقات شرایط بیمار خاص است. یعنی دندان آسیب دیده باید کشیده شود و جای گزاری ایمپلنت انجام گردد که نیاز به انجام چند جلسه کار دارد اما در بعضی از موارد با همان یک جلسه تمام این اقدامات را برای شما انجام می‌ دهند که به آن ایمپلنت فوری هم گفته می‌ شود.

البته برای همه افراد نمی‌ توان چنین پروسه‌ ای را پیشنهاد کرد. در نتیجه اگر شما به متخصص درمان ریشه دندان در تهران مراجعه کنید، آنها می‌ توانند برایتان توضیح دهند که آیا گزینه مناسبی برای ایمپلنت در یک جلسه هستید یا خیر.

اگر پزشک نتواند از این طریق درمان را برای شما پیش ببرد، احتمالاً چند ماه بعد از اینکه دندان را برای شما می‌ کشد، این کار را می‌ کند که معمولاً برای فک بالا بین ۳ الی ۶ ماه صبر می‌ کنند و برای فک پایین ۲ الی ۴ ماه منتظر می‌ مانند تا به حالت مد نظر برسند و بعد ایمپلنت را انجام دهند.

در این مدت زمان استخوان فک، زمان دارد تا بتواند خودش را ترمیم کند که به این نوع ایمپلنت‌ ها ایمپلنت تاخیری گفته می‌ شود. متخصص جراح و عصب کشی دندان می‌ تواند برای شما توضیح دهد که کدام گزینه برایتان مناسب‌ تر است که معمولاً اکثر افراد ایمپلنت تاخیری انجام می‌ دهند.

در موارد خیلی نادر شاید پزشک تشخیص بدهد که شما با بیهوشی باید ایمپلنت را انجام دهید که در چنین حالتی باید به مراکز خاص مراجعه کنید و در آنجا به طور کامل بیهوش شوید و بعد عمل جراحی را برای شما انجام دهند.

در نهایت اگر احساس می‌ کنید که به جراحی ایمپلنت نیاز دارید، حتماً باید به پزشکی مراجعه کنید که مدت زمان طولانی در این زمینه سابقه کار دارد.

ما دکتر میترا وثوقی متخصص ایمپلنت  را به شما معرفی می‌ کنیم فردی که به طور تخصصی در زمینه‌ های مختلف دندان از جمله ایمپلنت فعالیت می‌ کند. کافی است که شما وارد سایت دکتر میثاقی بشوید و راه‌ های ارتباطی را پیدا کنید و تماس بگیرید. دکتر میثاقی به طور کامل برایتان توضیح می‌ دهد که به چه نوع درمانی نیاز دارید و چقدر پروسه درمان شما طول می‌ کشد.

چگونگی انجام ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان چگونه انجام می شود

کلام آخر

احتمالا انجام کارهای دندانپزشکی برای خیلی از شما هم سخت و طاقت فرسا باشد اما اگر به پزشک حاذق مراجعه کنید، آنها می‌ توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن کارتان را راه بیندازند؛ بدون این که کمترین احساس سختی به شما دست بدهد که ما هم در این مقاله متخصص درمان ریشه با تجربه معرفی کردیم.

همچنین راجع به ایمپلنت دندان توضیحات کافی را در اختیارتان قرار دادیم تا اگر قصد انجام آن را دارید، بتوانید با اطلاعات بیشتری به سراغ آن بروید.