درمان درد دندان پانسمان شده

در این مطلب به درمان درد دندان پانسمان شده اشاره شده است. اگر فردی هنگام فشار دادن یا گاز گرفتن دندان پانسمان شده درد داشته باشد، باید به دنبال عواملی باشد که باعث این درد می‌شود. تعدادی از علائم وجود دارد که در مورد یک مشکل در دندان هشدار می‌دهد. یعنی به شما کمک می‌کند تا اقدام به موقع انجام دهید و در نهایت باعث نجات دندان شما می‌شود. با ما همراه باشید تا با آن ها آشنا شوید.

دلایل درد دندان هنگام ضربه زدن

شکایت از درد دندان پانسمان شده می‌تواند به دلایل زیادی باشد. از ظهور احساسات دردناک هنگام لمس دندان تا گسترش آن در سراسر فک توسط بیماران تجربه و گزارش شده است. دلایل وقوع این نوع دردها بسیار متفاوت است. که عبارتند از:

• پس از درمان و ترمیم دندان

بلافاصله پس از برداشتن عصب و درمان کانال، ممکن است درد مبهم دندان ایجاد شود. هم در حالت آرام و هم هنگام ضربه زدن به دندان ممکن است این درد را احساس کنید. این درد خطرناک نیست و خود به خود از بین می‌رود. علائم معمولاً دو هفته طول می‌کشد. اگر برطرف نشد بهتر است به متخصص درمان ریشه مراجعه کنید.

• پریودنتیت دندان

اگر درد موضعی باشد، از نظر شدت متفاوت می باشد.یعنی اگر دارای ویژگی ضربانی باشد که در صورت ضربه زدن به دندان تشدید شود، تشخیص پریودنتیت کاملاً محتمل است. این بیماری باید فوراً درمان شود. در غیر این صورت ممکن است دندان خود را از دست بدهد.

آشنایی با دلایل درد دندان هنگام جویدن غذا

در اغلب موارد، دندان در حالت استراحت درد نمی‌کند؛ اما زمانی که فشار وارد می‌شود درد بدی در سراسر دهان احساس می‌شود. هنگام جویدن، فشاری ایجاد می‌شود که روی پر شدن اثر می‌گذارد. یعنی به ناحیه متورم دندان پانسمان فشار وارد می‌کند. دندان مجاور نیز ممکن است تحت‌تأثیر قرار گیرد و به درد بیاید.

یکی دیگر از علل های درد در هنگام جویدن، نازک شدن مینای دندان است. در این حالت دندان پانسمان شده بیش از حد حساس می‌شود؛ زیرا لوله‌های عاج باز می‌شوند. که بهتر است به یک متخصص جراح دندانپزشک مراجعه کنید تا به شما کمک می‌کند از شر این مشکل خلاص شوید. اگر این مشکل درمان نشود، ناراحتی افزایش می‌یابد. درد هنگام تماس با شیرینی‌ها، نوشیدنی‌های گازدار، قهوه و سایر محصولات نیز بروز می کند.

دندان درد هنگام گاز گرفتن می‌تواند با التهاب سینوس‌های فک بالا نیز رخ دهد. در این حالت، عملاً مشکل روی فک پایین تأثیر نمی‌گذارد. بیشترین حساسیت در مولرهای فوقانی و پرمولرها ظاهر می‌شود. احساسات ناخوشایند هنگام جویدن غذا زمانی ظاهر می‌شود که دندان پر شده باشد.

وجود آبسه‌های دندانی منجر به پیدایش فیستول می‌شود که پس از مدتی ناپدید می‌شوند. آنها می‌توانند باعث درد شوند. برای نجات دندان مبتلا به آبسه، مراجعه فوری به یک متخصص ضروری است. او کانال ریشه را درمان می‌کند و آن را می‌بندد.

اگر هنگام جویدن درد لثه را تجربه می‌کنید

هر متخصصی به خوبی می‌داند که مشکلات لثه خطرناک است. در ابتدا همه چیز، با التهاب لثه شروع می‌شود. لبه‌های لثه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. در چنین بیمارانی خونریزی و واکنش دردناک حتی به کوچک‌ترین فشار مشاهده می‌شود. علاوه بر این، بیمار ممکن است بوها و طعم‌های نامطبوع را تجربه کند. عوامل زیادی می‌توانند چنین بیماری را تحریک کنند و اگر التهاب چرکی رخ دهد، ممکن است سندرم درد شدید در شقیقه‌ها، گوش‌ها و چشم‌ها ظاهر شود. در این حالت جویدن برای بیمار دردناک و ناخوشایند است.

گزینه‌های درمان درد دندان پانسمان شده

پس از تشخیص کامل، متخصص عصب کشی دندان ممکن است درمان محافظه‌کارانه یا جراحی را تجویز کند. نوع اول درمان این است که ضایعه با برداشتن عصب، تمیز کردن کانال‌ها و مواردی از این دست از بین می‌رود. همچنین دندانپزشک می‌تواند یک دوره دارویی نیز تجویز کند.

در حین جراحی، یک دندان برداشته می‌شود و گاهی کیست یا گرانولوم نیز به همراه آن برداشته می‌شود. با این حال، چنین روش درمان ریشه‌ای منحصراً در سخت‌ترین موارد استفاده می‌شود؛ یعنی زمانی که تمام روش‌های دیگر بی‌اثر هستند.

درمان درد دندان پانسمان شده

در این مطلب با درمان درد دندان پانسمان شده آشنا شدید. درک این نکته مهم است که اگر به موقع با متخصص تماس بگیرید، این احتمال وجود دارد که نه تنها احساسات دردناک را فراموش کنید، بلکه دندان‌های خود را سالم نگه دارید و از بسیاری از عوارض جلوگیری کنید. در مطلب حاضر از علل درد دندان پانسمان شده گفته‌ایم.

کلینیک وثوقی از متخصصان با تجربه استفاده می‌کند که قطعاً به حل همه مشکلات پیش آمده و جلوگیری از عواقب منفی کمک می‌کنند. هر چه بیمار زودتر به دنبال کمک باشد، احتمال به حداقل رساندن عواقب آن بیشتر می‌شود.